2013. november 20., szerda

A CoD és BF árnyékában: kell egyáltalán mmofps?!

Egyre másra érkeznek az mmo-k, és egy idő után felmerül bennünk a kérdés: kell ez egyáltalán? A legnagyobb tolongás pedig az mmofps piacon kezd lenni...
Hosszú idő óta figyelem az mmo piac alakulását. Sok fps és tps játékot kipróbáltam mire eljutottam a megállapításig: ezekre ebben a formában nincs szükség.
Karrierem első komolyabb fps élménye természetesen a Counter Strike volt. Kis pályák, kis csapatok ellen veszik fel a küzdelmet, hol bombát hatástalanítva, hol túszokat mentve. Semmi kétség nem fér hozzá, borzasztóan jó volt a CS hangulata, megvalósítása. Nem is véletlenül volt belőle évekig verseny, sőt nem véletlenül indult el az Online változata is. Ezt igazából nem érdemes mmofps-nek hívni, de legyünk őszinték: megalapozta azok jövőjét.
A rá következő években az mmofps-ekre találtam rá, amik próbálták a fentebb említett játék alapvető mechanizmusát követni. Kis pálya, kicsi csapatokkal. A változás annyi volt, hogy ezúttal már kasztok voltak, személyre szabott fegyverekkel és fejlődési rendszerrel.
Igen csak ami működik egy rpg-ben az nem fog egy fps-ben. Tehát nem a védelmünket kell erősíteni, meg a támadásunkat, hanem mondjuk a fegyver skilleket. Kevésbé rángasson tüzelésnél, vagy több töltény legyen benne. Ezt nagyon sok mmofps nem tudta megvalósítani, vagy nem is akarta. Én kezdtem feladni a reményt, egészen addig, amíg nem találkoztam a Battlefield sorozattal.
Ami nem mmo. Egy single és multiplayer játék, aminek főleg utóbbi része zseniális. Évek óta. Fact.
Már a 2 kapcsán is úgy éreztem, hogy hát bizony itt lehet sok mindennel próbálkozni, semmi sem lesz annyira brutál, mint egy BF rész. Hatalmas bejárható térképekkel, relatív sok játékossal és járművekkel, taktikával. Az évek folyamán megjelentek a fejlődési lehetőségek is, ez pedig a BF 3-ban csúcsosodott ki.
Azért álljunk meg egy picit és hagyjuk pihenni az információt, csak egy levegővételnyit. Egy mmo-val ha játszik valaki és komolyan akarja venni, akkor havonta rákölt pár ezer forintot. Mondjuk 3-4et simán. Ezért kap fegyvereket, gyorsabban fejlődik, ilyenek. A Battlefieldet egyszer megvesszük, játsszuk és jól érezzük magunkat.
Alkalomadtán.
A BF 3 után ismét belódult az mmofps gyártás. Jött a (számomra) teljesen felejthető Tribes, a jó ötletekkel felvértezett Blacklight és még sorolhatnánk. Azonban egyik sem rendelkezett olyan tartalommal és „felszereltséggel”, mint a Battlefield. Elég nehéz találni egy olyan mmo-t amiben nagy területeket járhatunk be, sok emberrel és járművekkel.

Szerintem nincsen jövője az mmofps piacnak, amit én eléggé sajnálok. Olyan durva ötletekre lenne szükség, amikre évek alatt nem volt példa. Ha meg mégis, akkor az is megbukott...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése